De som handler mat helt hjem ser stor nytte av boxn

I uka som var hadde vi en UX-designsprint sammen med samarbeidspartnerne våre, Telia og Distribution innovation.

Målet var å lære mer om hva slags informasjon eiere av boxn ønsker å få presentert for å føle seg trygge. Hva slags brukergrensesnitt kan bidra til dette?

For å skape et grunnlag for å lære om dette lagde vi en kjapp prototype av et appgrensesnitt, sammen med noen intervjuspørsmål. Vi lurte også inn noen spørsmål om handlevaner, for å skjønne mer om personens preferanser og informasjonsbehov. Dette brukte vi til å lage en ramme for å få konkrete tilbakemeldinger i en rekke intervjuer med folk som ikke på forhånd visste noe om boxn.

Selv om appgrensesnittet var langt fra optimalt ga det et verktøy for å forstå brukeren mer og dette var noen av observasjonene vi gjorde oss

De som handler mat helt hjem ser stor nytte av boxn

De som lettest lot seg rive med av fordelene en mottaksboks hjemme kan ha, hadde erfaring med å handle mat levert hjem. De som svarte dette hadde familier hjemme og hadde erfart hvordan det for dem er vanskelig å tilpasse hverdagen slik at de kunne ta imot leveransen når den kom på døra i løpet av et to- til firetimers intervall. For de som handler mye mat på nett var det for eksempel spennende å ha informasjon om temperaturen i kassen tilgjengelig, men de som ikke hadde handlet mat på nett stilte spørsmålstegn ved hvorfor den informasjonen var der i det hele tatt.

Retur fra boxn er spennende for folk som handler mest pakker på nett

For de som handler mer pakker på nett var tanken om at det kunne vært mulig å returnere varer fra kassen en trigger for interesse. Et intervjuobjekt begynte for eksempel å drømme seg bort i tanken om et lettere løp for å handle klær på nett, prøve det på for så å sende det som ikke passet tilbake. En annen vi snakket med i løpet av designsprinten fortalte at siden hun hadde somlet for mye med å returnere et klesplagg hun hadde kjøpt på nett, fordi det var tiltak å gå til post i butikk med det, handlet hun så lite klær på nett som mulig.

Helhetlig så vi også at det varierte stort hvor mye folk sa de var villige til å betale for ekstratjenester. De som sjonglerte barn, jobb og mathandel satt en høy verdi på tiden de kunne spare ved å ha forbedrede hjemleveringsalternativer.

Vi vil veldig gjerne ha flere til å hjelpe oss å se på det og gi tilbakemeldinger. Skriv deg på i feltet under, eller send oss en mail på post@boxn.no da vel!   

Vi vil gjerne ha din mening i utviklingen av produktet. Skriv deg på her for å få innblikk i produktutviklingen.

 

Leave a Reply Text

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *